19 September 2015

SAYONARA AFZAN

Paan Zainudin | 12:29 PM | 00 orang doakan aku slim |
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum


Tempat jatuh lagi dikenang , inikan pula tempat bermain .. 5 tahun setengah di sini bukannya sekejap , aku "besar"kan badan aku dekat sini .. Aku belajar berdikari , belajar cara belajar & belajar cara jadi manusia yang sebenar .. 

Aku tahu aku aktif dekat sini .. Aku join macam-macam event , pertandingan , organisasi dan segala macam .. Aku tahu lepas nie dah lain .. Suasana dah tak akan sama macam sebelum nie .. Status akan berubah , gaya kehidupan pun berubah .. 
Lambang identiti IPGK Tengku Ampuan Afzan .. Dah nak habis baru nak memanjat bukit pergi ke sini .. haha adeii .. Sangat bangga jadi salah seorang daripada warga Afzan .. 
Pagi Jumaat 18 September suasana rasa lain sangatt .. Tak macam sebelum nie .. Rasa lain .. mungkin bermula dari pagi tue air mata akan mula menitis .. Alahai ..  Masing-masing dah mula usung sorong beg masuk dalam kereta .. Aku macam tak boleh nak terima lagi .. Ya Allah .. Aku antara orang yang terakhir tinggalkan ipg nie .. Hari sabtu mak ayah datang ambil .. 

Makin sunyi asrama .. makin sunyi .. Family Aras 2 dah pergi .. Penghuni Blok Kenari pun dah tak ada .. Dah takda tempat nak bergurau senda , makan-makan , kongsi masalah .. Tipu kalau kata hati nie tak sedih gundah gulana .. Tipu kalau cakap perpisahan nie bukan satu penyeksaan hati .. Tapi kena kuat jugak .. kena terima .. Selamat tinggal teman rakan sahabat ..

kian lama hidup yang ku jalani
selalu bersama mu sahabat ku
susah sedih senang yang ku rasakan
bersama mu sahabat ku

sahabat
kini kau telah pergi meninggalkan ku
meninggalkan semua kenangan kita
menyimpulkan sebuah air mata
yang terjatuh di pipi ku

sahabat
meski kini kita tak bersama
meski kita telah berbeda kehidupan
namun kita tetap satu dalam hati dan cinta
karena kau sahabat sejati ku


Air mata yang menitis jadi saksi nilai persahabatan di Afzan nie .. 
InsyaAllah , lepas nie kita kan berjumpa lagi .. 


SAYONARA IPG KAMPUS TENGKU AMPUAN AFZAN ,
KM 10 JALAN PADANG TENGKU ,
27200 KUALA LIPIS , PAHANG DARUL MAKMUR ...




- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...