30 June 2012

Innalillah .. Nenek Kembali ke Rahmatullah ~~

Paan Zainudin | 11:10 AM | 00 orang doakan aku slim |


Cuba tenangkan diri .. cuba redakan kesedihan ..
Pagi tadi adik call .. 
cakap yang "tok dah takda .. pagi tadi.." 
waktu tu paan baru bangun tidur .. terkejut dalam keadaan mengantuk ..

mak call lepas tu .. cakap pasal keadaan tok ..
diorang dah pergi tengok jenazah tok ..

Paan cuba tahan diri dari menangis .. tapi tak dapat ..
paan rasa sunyi sangat .. 
dulu .. waktu arwah tokwan meninggal paan tak dapat jumpa ..
waktu tu paan dekat KL .. nak balek jauh ..
sekarang nie arwah nenek pulak meninggal paan tak dapat balek ..
hanya mak saja yang selalu tenangkan paan ..
dulu .. waktu cuti sem hari tu ..
paan ada pergi jumpa tok .. waktu dia jumpa paan dia peluk cium paan ..
kami ada berborak-borak ..
dia tanya pasal pelajaran paan , keadaan paan ..
tok dah lama lumpuh .. tahun lepas lagi ..
tapi tahun ni dia dah mampu berjalan , pegang barang ..

patut la waktu paan jumpa dia paan dah rasa lain ..
paan rasa nak bergambar dengan dia .. tapi lupa bawa handphone ..
paan rasa dia dah nak jauh dari paan .. paan memang rasa lain ..
tapi mungkin paan fikir yang paan nak balek maktab dah minggu depan ..
 jadi tak rasa lain sangat .. 
tok selalu tanya paan nak balek maktab bila .. lambat lagi ka ??
rupanya tok dah nak tinggalkan kiteorang ..

tok .. semoga ditempatkan dalam kalangan orang yang beriman ...
Ya Allah .. jauhkanlah dia dari seksaan azab kubur-Mu ..
limpahkanlah rahmat-Mu ke atas nya ..






- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...