02 May 2013

BIG FASA III

Unknown | 6:24 PM | 00 orang doakan aku slim |
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum


Kali nie aku nak update event aku bulan lepas bersama dengan rakan sebatch (baru nak update.. dah basi wehhh hehe) .. Kursus Bina Insan Guru di SK Ulu Dong , Raub .. Dekat je dengan IPG kiteorang .. dalam sejam macam tue ..

Nak dijadikan citer waktu hari nak pergi tue , kalau diikutkan aku dengan 2 ,3 orang student naik dengan pensyarah tau , tak naik bas dengan member-member lain .. Tapi tiba-tiba ada problem , katanya ada seorang pensyarah ada hal - kena pergi lewat sikit .. Nak tak nak kiteorang kena naik bas la .. Diorang cakap ada seat kosong , sekali naik nahh amik kau - FULL .. nak turun balek bas dah nak jalan .. Terpaksa la aku duduk atas lantai .. selama sejam okeyy .. memang kebasss buntut aku nie ..

Bila dah sampai dekat sekolah , tiba-tiba ada announcement mintak murid-murid turun ke tapak perhimpunan untuk senamrobik .. Ya Allah , dah la buntut aku tak hilang kebas lagi .. Nak senamrobik dah ?? Waktu tue aku kena handle senamrobik untuk guru pelatih , murid-murid & warga sekolah .. lai lai lai lai .. Haaa hentam sajalahhhh labuu ..
Mintak si Mira jadi partner aku last-last minit .. hehe .. Thanks Amar , Mira .. Diorang nie senior aku , praktikum dekat sini .. Major PJ .. memang dekat diorang la aku mintak tolong .. Nak buat sorang-sorang malu .. hehe
sapu kiri kanan atas bawahh
Lepas jer senamrobik semua tue ada sesi pembahagian kumpulan .. untuk BIG kali nie aku dilantik sebagai ajk aktiviti , so memang kena plan la aktiviti untuk sepanjang hari tue .. Ada jugak ajk-ajk lain yang tolong aku .. Thanks korang .. This time ada 3 lokasi yang perlu "dikhidmat masyarakatkan" - sekolah , kubur dan masjid .. haa aku dah bahagikan korang ikut lokasi cukup-cukup .. Harap kiteorang semua boleh bekerjasama yea ^__^ hehe
makan dulu - WAJIB !!

sO , memandangkan aku dan rakan-rakan lain ditugaskan di sekolah , memang tak lari la dengan aktiviti bermural nie .. mural bukan setakat area laluan kaki lima sekolah .. Dekat tangga , surau , tandas , pintu pagar .. Semua kiteorang sental .. haha
Actually yang kena dekat kawasan sekolah nie bukan aktiviti bermural je kiteorang buat .. Banyak jugak keje-keje lain yang kiteorang buat such as tampal kata-kata hikmat , bersih longkang and kawasan sekolah , cat tingkap-pintu , pasang langsir dan bla bla bla ~~
ho ho ho .. tengah-tengah panas gini buat keje memang tunggu lagi tak berpeluh .. meleleh tup tap tup tap .. Perut pulak tengah bergoncang dah lapoor ..
Antara hasil-hasil kerja kiteorang semua .. Paling banyak mural sekali dekat area pra sekolah laa .. Tapi tak sempat pulak nak snap gambar banyak-banyak ..

Dah habis dekat sekolah , kita tengok pulak keje-keje diorang dekat kubur nie .. (ambil gambar dari kawan) Diorang cakap tanah dekat situ kemain keras nak cangkul .. Sakit habis tangan-tangan .. Tengok je lah lalang-lalang .. fuhh , jenuh menebass .. Apa pun korang dah buat yang terbaik - sedap orang-orang kampung tengok kita semua bergotong royong kan ?? sejuk mata memandang .. hehe
Yeaaa akhirnya selesai jugak Kursus Bina Insan Guru Fasa III (Khidmat Masyarakat) kiteorang nie .. Thanks kepada AJK yang terlibat dan kawan-kawan yang lain .. Semester depan BIG anak angkat pulak .. Harap-harap dapt tempat yang best-bestt .. Cameron Highland ? Bukit Fraser ? ehh tak-tak Janda Baik ?? haa banyak la ko berangan .. last-last dalam hutan jugak yang dapat .. hehehehe







- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...