16 May 2013

GURU.. YEA GURU

Paan Zainudin | 11:27 AM | 10 orang doakan aku slim |




Selepas pendidikan di rumah, di tadika lah mula mengenal ABC, 123, alif ba ta..

Kemudian bersambung ke sekolah rendah, zaman kanak-kanak yang paling superb masa tu lahhh.. bila dah besaq terpikiaq balik.. Ya Allah, aku buat macam tu ka kat sekolah dulu? erkkk

Pastu masuk la zaman remaja, sekolah menengah.. Zaman paling ohsem waktu tue.. Zaman nak berkawan, bercintan cintu segala bagai, nak bergila semua ada.. And zaman di SMKA Baling paling vahh vahhh sekali.. Dengan kawan yang gila tak gila.. Kpd cikgu-cikgu, hehe mintak maaf kalau dalam kelas dulu tue kuat merapu, kuat gelak, kuat melatah pong pang pong pang.. dan pasal kuat tido tue.. hehe mintak halal.. Kome la cikgu paling daebak sekali.. as a teacher, mum/dad, and friend to us..

Dan sekarang dah jadi half guru (ipg afzan).. Mula mengenal dunia perguruan, & sekarang baru tahu penat + lelah + sabar + susah + payah bergelar seorang guru tue..

Kepada semua insan yang bergelar "GURU" .. Selamat Hari Guru..

“Sesungguhnya Allah dan para malaikatnya, penghuni langit dan bumi, bahkan sehingga semut yang di dalam lubangnya, juga ikan paus (di lautan), benar-benar berselawat ke atas orang yang mengajarkan kebaikan kepada manusia.” (Sunan At-Tirmidzi, no. 2685)







- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...