01 November 2014

EKSPEDISI ALAM

Paan Zainudin | 5:33 PM | 00 orang doakan aku slim |
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum


Selamat sejahtera .. Have a nice day !! Haha , entah pa pe je tajuk entri tue .. Pakai letak je Ekspedisi Alam .. Okehhh hmmmm , meh sini aku nak cerita sekejap .. Yang sebenarnya "ekspedisi" nie aku tak rancang pun nak pergi .. Semuanya terjadi pada suatu pagi , tengah aku sedap jer tidur tetiba si Zainal , member aku datang ke bilik .. 

" Wehh Paan , kau nak pergi tengok gajah tak ?? " hehhh ??? tetiba jer gajah .. hahaha 

Diorang ajak aku pergi ke Pusat Konservasi Gajah , Kuala Gandah .. Aku nie kalau bab binatang ape lagi , jommm !!! hahaha
Sampai jer dekat Kuala Gandah , gajah-gajah tue dah ada dekat kawasan show .. Maksud aku dalam kandang utama .. Biasanya gajah-gajah tu akan dilepaskan ke dalam hutan .. Bila sampai je sesi bersama pengunjung , gajah-gajah tu akan di bawak ke dalam kandang utama .. 

Makkkk aihhhh besar kot gajahhhhh .. Aku ingat tinggi la sikit dari aku , ni bukan dah tinggi .. Memang berpuluh-puluh tinggi dari akuu .. Mula-mula nak sentuh belalai dia pun takut .. Bukan apa , takut tetiba dia smack down aku dengan belalai dia ..Tengok je lah belalai pun dah besar mana .. 
Tapi bila dah start pegang , rasa nak cium pun ada .. hahaha .. Aishhh geram pulak aku ..
Setiap eskor gajah nie ada nama masing-masing .. Yang bersama dengan aku tadi namanya Kasturi .. Jumpa dekat Gua Musang , Kelantan .. Biasanya gajah-gajah dekat sini diorang jumpa sebab tersesat , lari dari pemburu haram , kena tinggal dengan ibu gajah dan lain-lain .. Pastu pegawai-pegawai PERHILILITAN nie akan bawak gajah-gajah tu ke pusat konservasi nie ..
Nie salah seekor anak gajah .. Anak saja pun dah besar .. Tu belum kira berat lagi tu , haaa ~~~  

Habis jer main dengan gajah-gajah tue kiteorang terus gerak ke Deerland pulak .. Yang nie pulak tempat konservasi untuk rusa , haha ..
Banyak kot rusa dekat sini .. Hampir seratus ekor .. Haha pantang jer nampak makanan terus terkeluar kepala dari kandang .. Nakal nih .. nakal .. hehehehe ..
Selain daripada rusa , ada jugak binatang feveret aku .. yang seksi lagi menyeksikan , hahaha .. Aku memang pantang jumpa bestfriend aku nihh , mesti ciummmm ..
Nahhh sepammm .. Sopan pulak yang sekor nie , taknak gerak banyak-banyak .. Sampai jer tengahari , kiteorang dah gerak dari sini .. Pergi topup perut masing-masing pulakk , laparrr .. hahaha .. Pastu disebabkan cuaca yang panas serta mengeringkan , kiteorang singgah pulak dekat Taman Tema Air Mini dekat Temerloh .. Rasanya taman tema nie baru bukak .. Disebabkan semua orang pakai eksaited nak berenda dalam kolam tu , gambar sekeping dekat waterpark tu pun takde .. Hahaha takpe lahh , asalkan puas hati ~~





- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...