05 July 2016

#RAYAKITA [PART 2]

Paan Zainudin | 4:26 PM | 00 orang doakan aku slim |

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ

Raya Kedua

Yahh .. Sambungan dari #RAYAKITA [PART 1] .. Masuk je raya kedua nie memang tak melekat dekat rumah dah .. Macam tahun-tahun sebelum nie .. Kita serbuuu rumah oranggg , hahaha ..
Rumah wajib setiap tahun .. Abam , Ayie dan Redha mesti pergi beraya dekat rumah Fizah Manan , haha .. Classamate kiteorang masa zaman sekolah rendah dulu .. Lontong masakan dia or mak dia entah sapa yang buat laa .. Tapi memang sedappppp hahaha ..
Biasanya pergi beraya rumah member zaman sekolah rendah masa petang hari raya pertama .. Tapi disebabkan hujan hari first raya tue , jadi kami pergi masa hari raya kedua .. Rumah Fahmir dah serbu , rumah Dalila pun sudah .. Rumah diorang ada buat makan-makan sikit hari nie , jadi kita terjahh .. Owhh ya , rumah si member IPG pun abam sapuuu .. Alang-alang diorang buat openhouse hari nie .. hehehe .. Sedara mara pun ramai jugak yang datang ke rumah .. Jadi kena bahagi masa betul-betul nak pergi beraya nie .. Alang-alang masih bujang haha ..

Raya Ketiga

Rasanya hari raya kedua tu memang sehari suntuk pergi raya .. Malam baru balik ke rumah .. Letih nyaa haii haha .. Masuk raya ketiga pulak , family buat makan-makan .. Sekali dengan menu wajib family , mee singapore .. fuhhh turun temurun , haha ..  Masa raya ketiga nie memang ramai yang datang ke rumah , tak menang tangan orang kata , haha .. Sebab tu gambar masa dekat rumah tak sempat langsung nak ambil walaupun sekeping , hahaha .. Malam macam free sikit .. baru laa sempat nak pergi beraya rumah orang .. hehehe .. 
Yess , sempat pergi beraya rumah Anisss , classmate masa belajar dekat IPG dulu .. Yahh Jazlan pun ada .. Kesian , si suami mengajar dekat Sarawak .. Bukan selalu nak jumpa .. Puass aihh menyembangg ramai-ramai .. Dulu masa belajar memang muka-muka nie je yang balik Kedah naik bas sekali (kecuali suami depa) haha .. Sekarang dah masing-masing pakat kerja , naik kereta la kot , ehehe ..

Habiss part dekat rumah diorang , pergi pulak abam beraya ke rumah Al Syamir , kawan sekolah .. Memang betul pun suka berjalan raya malam-malam nie .. Ke rumah orang pulak tue , hehehe .. 
Al , Raimy , Pidut , Irfan , Wandan , Ajim , Pakcik pun adaa .. Waaaa , bukan selalu nak jumpa oOiii .. Setahun sekali la punn .. Rasa-rasanya sampai dekat pukul 1 pagi kiteorang menyembang .. Sampai tak ingat ke waktu .. Adehh adehh .. haha ..

Raya Keempat

Masukk pulak raya keempat , haha raya sakan aihhh .. Tiba giliran beraya rumah member-member sekolah menengah pulak .. Ini wajib bagi golongan bujang untuk menghabiskan sisa-sisa hidup bujangnya dengan pergi dari rumah ke rumah tanpa terikat dengan sebarang komitmen , hahaha ..
Itulahh kami , haha .. Beraya ke rumah Mon (Salman) pulak .. Mee Udang yang dia served memang perghhh sedappp .. Menambah kiteorang haa .. Mau taknye menambah .. Dari pagi tak makan .. Kononnya nak beraya pukul 8 @ 9 pagi .. Last-last lepas Zohor baru keluar rumah , adehhh ..
Ke rumah Atirah Ahmad pulopp .. Rumah wajib tahunan .. InshaaAllah dua orang tu (Si Wandan & Atirah) bakal menamatkan zaman bujang diorang tak lama lagi .. Doakan kami pulak yaa weii .. Kira datang rumah ambik berkat nie , hahaha .. 
Syawal bersama Syima pulak wehh , hahaha .. Memang keje kiteorang pergi beraya rumah member perempuan je tahun nie .. Bihu goreng memang sodapp .. 
Tengokk ?? Rumah perempuan lagi .. HAHAHAHA .. Alang-alang dekat , kiteorang pergi la beraya rumah Iefa .. Thankyou Iefa .. Sorry ganggu datang rumah malam-malam , haha ..
Dann ..checkpoint yang terakhir .. Di rumah abang Bob .. Ada majlis kenduri sikit .. So kami laa tukang sapu makanan yang terakhir bagi licin .. Dekat rumah nie baru laa jumpa nasi , ehehehe .. Sehari tak makan nasik wehh , semacam ja perut ni haha .. Duduk sini lepak sampai mata rabak pukul 2 pagi .. hahaha sakan ..

Makan demikianlah perjalanan raya bagi tahun nie .. Alhamdulillah laa , aku cuma bekerja dekat Penang .. Jadi takde la nak rush balik ke rumah sewa nanti .. Cuma keesokan hari semua orang dah pakat berkemas nak balik tempat kerja masing-masing .. Selamat maju jaya laa kawan-kawan semua .. SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI ..




- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...