18 January 2012

aNDa BiJaK...JauHi ZiNa

Paan Zainudin | 1:28 AM | 00 orang doakan aku slim |


Skrg nie bnyk kes2 zina
blaku di merata2 tempat..
di IPT pun ada..
baik yg muda atau yg tua..

zina ni ada byk jenis..
Kita sbg umat Islam
sndiri pn tahu kan..yg zina tu berdosa..

Firman Allah S.W.T dlm al-Qur'an al-Karim yg bermaksud:

"
Dan janganlah kamu menghampiri zina, 
Sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji 
dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan)".
(al-Israa': 32)

Jd kita sbg khalifah di muka bumi ini tahu tntg
haramnya perbuatan nie..
So, buat apa kita nk dekatkan diri dgn bnda2 mcm nie..

Msti ada org ckp..
huu..xleh kawal nfsu la..
kita mnusia biasa ja..

yesss..
memang...
sbb tu la Rasulullah pernah berkata yg 
"jihad yg paling besar adalah melawan hawa nafsu"..

Dlm soal nk mencegah perbuatan nie..
paan mmg berbangga la dgn sbhgn rakan2
di IPG yg berusaha buat aktiviti, kempen berkenaan dgn perkara nie..

Salah satu usaha yg jelas paan lihat skali
ialah mewujudkan "No Dating Zone" di skitar kaw. kampus..


Bgus usaha nie..mmg like!! like!! like!!
haha..Tmpat2 yg paan kenal pasti 
antaranya...
- Kafe Abg mi
- Kafe Kak cik
- Kantin Aida
- Perpustakaan
- e-kiosk
- Hadapan pagar aspuri

diorg letak banner yg dkt atas tu taw..
besar lagi..

dan..
antara rasional2 yg paan baca dkt page FB diorg lak ialah : 
1. Mewujudkan biah solehah di bumi IPGKTAA.
2.  Mengurangkan gejala dating di IPGKTAA.
3.  Memberi peringatan dan muhasabah kepada 
semua guru pelatih IPGKTAA supaya dapat menghindarkan 
diri dari melakukan sesuatu yang mendatangkan kemurkaan Allah.
(^^,)v

lpas tue
pasal ummah talk plak..
yg akan disampaikan oleh pegawai JAIP, Ustaz Khairul Amran
pd hari esok, (Rabu, 18 Jan) jam 9 malam di Dewan Darul Makmur IPGKTAA..
Mntak smua warga IPG hadir lah yea...
insyaAllah..dpt pahala dlm mjlis ilmu nie..
bkn slalu nk ada..


dan yg terakhir..antara aktiviti yg akan dlakukan
smpena kempen nie iaitu..
Pertandingan Mencipta Slogan sempena kempen "Anda Bijak Jauhi Zina"..


sbrg peraturan, syarat, soalan leh jer klik dkt link nie : 


haa...paan rasa stkt tu je kot nk berceloteh..
apa pun paan berharap usaha ini akan berterusan 
dn xkan berhenti smpai ke sini shja...
amin~~~~





- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...