06 October 2014

AIDILADHA SEBAGAI PERANTAU

Paan Zainudin | 9:00 AM | 00 orang doakan aku slim |
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum


Hmmm .. bila dengar je takbir bergema terus rasa sayu .. Bukan taknak dengar , tapi bila masuk ke dalam hati nie terus teringat dekat mereka yang berada di kampung T_T  Tahun nie dah kira dua kali aku tak balek raya Aidiladha .. Tahun lepas aku beraya di Melaka , rumah kawan ayah ..

Kali nie ramai kawan-kawan yang tak balek kampung .. Sebab cuti sekejap sangat + esaimen banyak giller yang perlu disiapkan .. So , ramai yang decide taknak balek ..
Bersiap-siap di pagi raya nak ke masjid .. Haaa sedihhh bila dengar takbir ~~ Yang tak tahan juadah pagi nie roti gardenia dengan air kotak jer .. Kalau dekat rumah bukak je tudung saji , pergghhh rendang , ketupat , kuih raya .. Takpa takpa kita bersyukur ..  
Ni antara member-member yang tak balek .. Beraya je la kita dekat IPG nie haha .. Padahal rumah diorang lagi dekat , kat Kuantan jer .. Tapi masing-masing decide taknak balek .. CUti 3 hari ja , takpa takpa ..
Untung kawan aku sorang nie .. Kawen dengan orang Lipis , so raya jer balek rumah mak mentua dekat Lipis .. hahahaha .. Thanks Aina jemput datang ke rumah .. Dapat jugak aku merasa lemang dan rendang .. Seriuss sedappp .. Si pengantin baru 2 orang ni pun tak balek kampung , beraya dekat sini jer ..
Korban di Masjid Tempoyang , Kuala Lipis .. dapat jugak tengok .. Takpe , biasa-biasakan diri tak balek kampung halaman bila hari raya .. Kang nanti bila dah posting ke Sabah Sarawak entah ada ke tidak rezeki nak pulang ke kampung .. Anyway pada hari yang mulia ini saya ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA .. Maaf zahir dan batin ~~






- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...