09 September 2016

FAREWELL GB

Paan Zainudin | 3:35 PM | 00 orang doakan aku slim |
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ


Hmmmmm .. tak tahu nak mula macam mana .. Masa tu kiteorang semua tengah koko (kokurikulum) .. Tiba-tiba dapat message whatssapp dari Cikgu Nazri , Guru Besdar dalam group sekolah :

" Saya dapat surat pertukaran ke SK Mutiara Perdana T_T..." 

Semua orang macam tergamam .. Macam tak percaya .. Ya lah , tiba-tiba dapat surat pertukaran .. Memang semua orang termenung .. Ye ke tak nie ?? Hmmm

Lepas beberapa hari , semua orang still tak percaya lagi .. Takleh nak bayang Guru Besar yang sangat caring , baik , ramah dan sporting dah nak pergi dari sekolah Bayan Lepas 2 nie .. Pertukaran , bukannya persaraan .. Aduhh takleh terima weiii ..  Bila dah tahu dari semua orang , rupa-rupanya bukan dia seorang saja yang akan ditukarkan .. Hampir semua guru besar sekitar daerah Barat Daya , Penang nie .. Macam sistem rotate .. GB cakap dia akan lapor diri lewat dekat sekolah baru nanti .. Nak tunggu murid-murid tahun 6 habis UPSR dulu ..  
Tiba hari Majlis Perpisahan bersama Guru Besar .. Bukan cikgu saja yang berat nak melepaskan beliau .. Malah anak-anak sekali .. Semua orang tahu hubungan dia dengan murid-murid sekolah nie memang rapat ..
Rasa macam sekejap sangat .. Paan baru ja ada dekat sekolah tahun nie , dah perlu berpisah .. Banyak lagi yang Paan tak belajar .. GB yang mula-mula jemput Paan di JPN masa lapor diri dulu .. Ayat beliau yang pertama dekat Paan :

"Mai ikut abah balik sekolah mai .."
Suasana pagi tu memang meruntun hati , betul Paan cakap ni .. Semua orang macam tak boleh nak terima lagi .. Tak ada dah orang yang nak menyakat cikgu-cikgu waktu pagi .. Duduk makan sekali dekat tempat cikgu , hmmmm ....
Gambar terakhir bersama guru-guru SK Bayan Lepas 2
Last punchcard di SK Bayan Lepas 2

Keletah dan keramahannya yang lain daripada orang lain mengajar Paan untuk terus menjaga hubungan dengan semua orang .. Sentiasa berfikiran positif .. Terima kasih sebab sentiasa menyokong Paan dalam teater dan apa jua bidang .. Selamat maju jaya di tempat yang baru .. Pemergianmu ditangisi .. GB Nazri .. 



- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...