17 August 2012

✰ BiLa KeTuPat, LeMaNg, & ReNDaNg MuLa aMiK pOrt ✰

Unknown | 9:30 AM | 20 orang doakan aku slim |




Lapar puasa terketar-ketar ,
Bila berbuka lega rasanya ,

Kad raya tak sempat nak hantar ,
Kiriman via blog pun kira OK lah yea..!  
hampeh punya pantun..
Tup tap tup tap sekejapnyer ramadhan berlalu ..
Banyak lagi ibadah yang tak dapat aku nak lakukan pada bulan nie ..
T___T

Pagi nie 17/8 bilik aku dah mula bersepah dengan baju-baju ..
sekali imbas aku tengok macam longgokan bundle yang get ready nak sale raya nihh ..
hahhhh !! tak kisah !! aku nak kemas barang .. nak balekkkk
Raya tahun nie rasanya aku memang nak over-over raya ..
nak makan itu inihh ..
pergi rumah orang belasah je apa yang ada .. hahahahahaa gelak jahat

"mak , sepanjang dahku pergi merantau topup makanan dekat rumah orang nie ,
mak tolong simpan rendang yang mak buat tue yea .. 
kang balek rumah nanti habis lincin kuali tue ..
ada pulak suara-suara laungan bergema nanti .. ngee~~

Lepas solat raya nanti aku nak pergi ziarah kubur arwah nenek ..
konpem aku akan buat drama dekat kubur nanti .. abah , please accompany me ..
aku sorang je yang tak balek waktu arwah meninggal bulan lepas .. sob3 ..

***
Hmmm .. tinggal beberapa jam lagi sebelum jam randik .. eh , kejap ..
betul ke tak jam nie ?? ya Allah ya rabbi .. 
patut lah rasa lain macam sangat jam nie dengan cuaca dekat luar ..
jam mampus rupanya .. adoyyaiii ... hmmm ..

bila nak raya nie .. semua nak baru ..
bateri jam pun kena baru .. nyahh oOi ..letih dah .. duit laju macam air je ..
tu belum lagi bagi duit raya dekat adik-adik ..

and my last wish sebelum dahku berambuss balek nie ..

✰ SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI ✰
MAAF ZAHIR DAN BATIN 

kepada semua saudara mara , sahabat , bloggers , goggers , hungerss ..
Mohon ampun dan maap la yea dari ubun rambut sampai ke kuku kaki kalau ada buat salah silap .. 
kOsOng - kOsOng ..

Lepas tue , sama-sama lah kita memeriahkan raya nie dengan mencekik
ketupat raya di pagi hari dan melahap lemang raya di malam hari ..
kalau ada rendang tue .. kikis-kikis lah sampai ke kerak kuali .. =p

Tapi jangan lupa yea .. 
dalam sibuk-sibuk dan meriah berhari raya , kita kena ingat ..
ada saudara kita yang memerlukan dan tak dapat bergembira macam kita ..
sama-sama lah membantu .. =)
Sekali lagi ..
SELAMAT BERHARI RAYA
BERHATI-HATI PULANG BERHARI RAYA









- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

2 comments:

cik atin said...

slamat ari rayer paan. datang maktab 6t bawak ketupat palas tok aq sebijik. ha3

Unknown said...

sebijik jerr??

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...