25 January 2013

BERHUBUNGAN?? BERETNIK??

Paan Zainudin | 3:46 PM | 00 orang doakan aku slim |
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum


Hubungan etnik ?? Apakah ??
Haha , subjek WAJ3106 semester nie , subjek wajib kiteorang

Korang tahu tak etnik tu apa ??
Meh aku eksplain kat korang .. Pestime aku bagi konsep dengan definisi bak hanggg
Etnik boleh didefinisikan sebagai sekelompok manusia yang mengamalkan budaya yang hampir seragam, termasuk adat resam, pakaian, bahasa dan kegiatan ekonomi. Konsep etnik mempunyai erti yang berkaitan rapat dengan konsep-konsep ras dan bangsa. Ras dan bangsa memberikan penekanan pada perbezaan fizikal atau sifat-sifat biologi (keturunan dan pertalian darah yang sama) antara sesama manusia. Dalam konteks masyarakat majmuk Malaysia, terdapat pelbagai kelompok etnik yang hidup berlainan, tetapi dibawah sistem politik yang sama.

Cakap pasal hubungan etnik nie sekali gus aku nak mengaitkan kehidupan aku dekat IPG nie .. Kiteorang dekat IPG nie memang hidup dengan keramaian  kaum (betul ke tak bahasa aku nie ??) .. Melayu , Cina , India , Peribumi , Iban , Khadazan dan banyak lagi ..

So , bila buat sesuatu program selalu buat sama-sama .. Tambah-tambah pulak terlibat dalam teater nie , lagi terserlah hubungan etnik kiteorang bak hangg !! sekali lagi aku menggunakan treadmark nie , tak tahu kenapa .. pengaruh.. pengaruh rakan sebaya yang hampir segila macam aku ..
Yeahhh .. memperkenalkan nota dan tulisan cakar ayam guaaa hahahha
Pagi-pagi memang mengantuk nak menyalin nota-nota nihh .. tambah-tambah pulak kalau malam tue sengaja sengkangkan biji mata yang kecik tak bulat-bulat nie melayan drama hindustan .. perrghhh owsemm

Dalam dunia IPT , kalau takde nota memang tak tahu nak cakap apa .. Exam nanti nak baca apa hohOOii .. nak harapkan nota kawan , dia je la yang faham sendiri apa yang dia tulis .. semua salin shortcut-shortcut je .. hehe
mengata dekat diri sendiri ..
aku pun tak tahu sebab ape aku senyum macam tue .. sampai terserlah gusi merah ang-ang dahku ..
Dan aku pun tak tahu sebab aku bersongkok hari nie , rasanya sebab malas nak minyakkan rambut kot
2 jam jer kot kuliah , taknak bazirkan wax .. haha balek bilik terus tido , sunnah katanya tido sebelum solat jumaat

Sedap-sedap lecturer tengah lecture dekat depan , kiteorang dok eksaited bergambar dekat belakang .. 
eksaited sebab ape ?? eksaited sebab esok hari sabtu , dan kiteorang ada kuliah ganti untuk cuti raya cina nanti ..

Arghhhhh ~~~~











- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...