22 January 2013

TAHU KE KITA TENTANG PERJALANAN HIDUP BAGINDA S.A.W ??

Paan Zainudin | 8:35 PM | 30 orang doakan aku slim |
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
Assalamualaikum

Dulu , waktu kecik-kecik kalau ikut ayah pergi ke kedai buku mesti beli buku kisah nabi dan rasul
Tak kisah la nabi apa pun , yang penting buku cerita kisah pasal mereka ..
Pernah jugak sekali tu beli buku cerita pasal Rasulullah S.A.W , yang tebal punya
tapi sekarang nie tak tahu pergi mana , mungkin waktu kecik dulu kadar kelalaian aku 
meletak buku merata-rata memang begitu tinggi dahsyat agaknye la .. hehe

dan waktu secondary school dulu aku amik subjek syariah dan al Quran ,
sekali lagi aku belajar mengenai kisah nabi .. 
seriously aku cakap , aku tak jemu langsung nak membaca kisah hidup Rasulullah dan nabi yang lain
berbanding aku baca novel , komik , majalah dan bla bla bla .. 
errkk novel ?? rasanya setiap novel yang aku baca sampai 2 muka surat je kot ..
memang setiap kali aku membaca , rasa kagum .. rasa lain dari yang lain , tak tahu nak ungkap macam mana
tu baru cerita yang besar-besar , kisah yang kecil-kecil belakang-belakang kita tak tahu lagi ..


kadang-kadang tu aku terfikir , sepanjang aku hidup dekat muka bumi , itu je yang aku tahu ?? yang basic-basic ..
sedangkan "orang" tu adalah insan yang terSANGAT penting dalam hidup orang Islam .. kann


macam mana pulak dengan korang ??
lain orang lain pemikirannya ..


wallahualam ..
Salam Maulidur Rasul 1434h ^^










- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...