20 July 2012

Weii .. PoSa Weiii ...

Paan Zainudin | 7:01 PM | 00 orang doakan aku slim |



Sekejap je kan ..
Pejam celik pejam celik
dah masuk bulan ramadhan ..
bulan keberkatan , bulan yang lebih baik dari seribu bulan ..
tapi nak tanya je la semua orang nie ..
Dah prepare ke belum nak puasa ?? 
Kang ada yang malam sebelum berpuasa tue melahap mencekik
habis-habisan sebelum nak berpuasa esok ..
mana la tahu kan ..
mengata kat diri sendiri .. rasa cam nak beli sedozen bungkus nasik je sebelum puasa esok ..
Korang kena tahu ..
puasa nie bukan sekadar menahan lapar dahaga jerr ..
bila korang dah berniat "sahaja aku berpuasa esok hari .. "
berpuasa tu menunjukkan yang korang berniat untuk menahan lapar dahaga ,
menjauhkan diri dari maksiat , mengurangkan perbuatan amalan sia-sia , 
kurangkan mengumpat mengata orang lain dan sebagainya ..
itu baru nama nyer puasa ..


nie kalau puasa tapi pakaian .. fuhhhh ..
yang laki tu tak kisah sangat .. yang perempuan tu haa ..
gojesSss vogue yaribba segala macam .. heh heh ..
Tahun nie memang full puasa dekat maktab je lahh ..
balik kampung nanti esok tu dah nak raya ..
tiba-tiba lapar roti jala masakan mak ..
time nak berbuka jerr .. haa muka nie lah yang conquere semua pinggan-pinggan
lauk depan mata .. mengalahkan adik-adik .. 
"nie semua gua punya weii .. kalau lu nak lu pergi amik pinggan lain .."
gurau je wehh .. takkan lah aku nak buat macam tue .. giller kejam ..
weehh wehh .. 
sempena bulan puasa nie jugak laa gua nak mintak maap wehh ..
kot kot ada tersilap salah ke .. terkasar bahasa ke ..
mana la tahu tahun nie mungkin tak sempat beraya ke ..
insyaAllah .. bulan puasa nie gua cuba perbaiki diri gua ..
taknak jadi gengster dah .. gangster la sangat
cuba perbanyakkan amalan-amalan sunat ..

okay wehh .. gua nak choww dulu ..
selamat menunaikan ibadah puasa ..
selamat mendirikan solat sunat tarawikh malam nie ..
& jangan lupa niat posa weeii ..
posa yang yok , pagi-pagi bukak periuk ..







- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...