05 July 2012

CoKLat aTau CeKeDiS ??

Paan Zainudin | 9:42 AM | 00 orang doakan aku slim |



Gua kan .. semenjak merantau dekat negeri orang ..
gua memang dah tak pandai dah menyebut keropok ..
keh + eee = ke
reh + ooo = ro
peh + ooo + keh = pok
KEROPOK ..
[cara sebutan fonik .. taubat rasa cam .. cam .. ahhh ..
tapi yang tu la yang akan aku ajar kat sekolah nanti .. ]

sekejap sekejap .. cekedis ..

TAPI paan tak kisah pun .. asalkan nama makanan dan masuk mulut ..
IT'S OKAY !!

tapi kan .. tapi kan .. banyak tapi betul ~~
kalau paan diberi pilihan sama ada coklat atau cekedis ..
gua takkan teragak-agak nak beratkan sebelah diri gua nie memilih cokelat ..

korang tahu kenape ??
sebab coklat adalah syurga makanan bagi gua .. muahaha ..
kelazatan , kelembutan , keharumannya memang perrgghhhh .. gua tak dapat nak cakap ..
kadang-kadang coklat la jadi ubat gua time mengantuk-ngantuk , tersengguk-sengguk masa time kuliah .. seriuss gua tak tahan wehhh ..

untung lah ayah keja kat Langkawi .. lehh borong-borong coklat sokmo .. keh keh ..

paan tawu ..
kalau korang diberi pilihan konpem korang pilih benda yang sama ..
teringat lagi time sekolah kecik-kecik dulu mak ayah bagi duit belanja bukannya 
nak beli nasi .. tapi nak beli coklat dekat kedai Pak Haji Tompet tu lepas sekolah ..
naseb tak kantoi .. hehe

orang ingat bila dah besar nie ..
coklat-coklat dah tak main .. zaman budak-budak jer tue ..
sorry tO say .. sorry tO say ..
zaman sekarang bukan makin kurangkan coklat .. tapi makin upgradekan coklat .. hehe

dari cekelat sekupang tukar jadik seringgit .. jadi sepuloh hengget ..
dari cekelat hacks , cekelat suggies tu tuko plak ke cadbury ..
perrgghhh .. hahaha


okeh dah r .. ada kuliah plak lepas nie .. kbai ~~








- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...