30 May 2012

SeM BReaK #3 : TSuNaMi d' KuaLa MuDa, KeDaH

Paan Zainudin | 4:02 PM | 20 orang doakan aku slim |


Lepas tengok citer Hafalan Shalat Delisa 
terus teringat pasal kisah Tsunami yang pernah melanda dekat kawasan
Kuala Muda .. area pantai dekat Kedah .. 

kawasan nie boleh kata dekat dengan rumah paan ..
Paan pun tak berapa ingat kisah Tsunami tahun 2oO4 tu ..
yang pasti waktu kejadian tu berlaku paan berumur 12 tahun dan waktu tu pergi mendaftar dekat SMKA Baling .. balek-balek jer dari sekolah tu cousin , mak sedara cakap ada ombak besar , sampan terbang naik atas jalan ..

kira dahsyat la waktu tue .. ada yang meninggal .. ayah ngan mak pergi tengok keadaan tempat tu selepas kejadian tsunami tue tapi dari jarak jauh jerr .. takleh masuk dalam .. takut ada gelombang kedua ..

dekat belakang kiteorang nie la antara rumah-rumah yang dihempap ombak tsunami tue .. keadaan rumah tu memang diorang tak ubah langsung .. 
nak dijadikan memorial dekat sini .. 
nie pulak sampan-sampan yang dihanyutkan ombak ke atas darat .. 
sampan nie pun diorang turut jadikan memorial dekat sini ..

hmmmmmm .. 
bila mengenangkan balek memang sedih kan penderitaan diorang ??







- TERIMA KASIH DAUN KELADI, ADA MASA HANGPA MAI LA LAGI -

Post a Comment
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...